Logo of the Canadian Museum of Nature / Logo du Musée canadien de la nature. Pour voir davantage du Musée virtuel du Canada / See more of the Virtual Museum of Canada

Text: Ukaliq / the Arctic Hare / le lièvre arctique. Illustration: an Arctic hare paw print / une empreinte de lièvre arctique. Aurora borealis (northern lights / aurores boréales). An Arctic hare. Detail of a map of Canada. Aurora borealis (northern lights).  / Un lièvre arctique. Détail d'une carte du Canada. Aurores boréales.
Discover the fascinating world of the Arctic hare -- one of Canada's least-known Northern animals -- from biological, cultural and scientific points-of-view. Enter. Le lièvre arctique est un des animaux les moins connus de la faune nordique canadienne. Découvrez son univers fascinant sous les angles de la biologie, de la culture et de la science. Entrez. Detail of an Arctic hare. Detail of a map of Canada. / Détail d'un lièvre arctique. Détail d'une carte du Canada.
Two Arctic hares / Deux lièvres arctiques. Aurora borealis (northern lights / aurores boréales). A Twin Otter coming in for a landing / Un avion « Twin Otter » s'approchant pour l'atterrissage.

Feedback     Important Notices

Commentaires     Avis importants

© Canadian Museum of Nature / Musée canadien de la nature, 2004.

All rights reserved.